Friday, December 24, 2010

why people change?

people do change right?
though we have known them for a long time..they still can change..
i am not referring this to specific's just that i've seen this scenario throughout my life...
it would be fine if they change for a better life..
how about people change that leads to others miserable life?
it may happens in a family...
in a special relationship..
among friends...
why do people change?
there is only one answer to this simple question
it is because their HEART told them to do so...
it is true that heart will never lie..
think thoroughly before u make a decision..
think the consequences that will happen later on...
think about the people that will get hurt because of your action...
the key to this is simple..
love yourself..
love your family..
love your friends...
love all people surrounds you...
Human nature cannot be predicted....
We all think that we know somebody...means that we believe that we know how a friend or family member would react to a situation...
We think that we know this at least about people we are very close to...Do we really? If that were true, relationship would not get parted. But why does we confronted with people that do changes?
Why does this happen?

I am not sure whether people change at all.
But surely the way they behave or act is so unexpected that we feel they have changed...
In a relationship a couple may have been having the best time together.
Both partners think that they are made for each other.
but then..people changes...
and everything turned upside down..
in a family..
a son or daughter may think they've known the best for them...
but indeed little did they know what parents think will always be the best...
parents know the best...

For example, you have a sense of what is right and what is wrong.
even me also have my sense of right and wrong.
If I believe very strong in my sense, I will never accept what people ask me to do...
so who should be blame for people changes?

ask yourself my dear readers....

p/s: LOVE....

when i have nothing to do ^^

salam & hello everyone..
currently i have nothing to do...
bored already with facebook-ing..myspace-ing...tagged-ing
ever wondered what you do when u undergo this situation?
so here's what i've found as i keep goggle-ing...heheh~~
basically..this tell us what we can do when we simply have nothing to do..
so shall we try?

Blink wildly and then close your eyes really tight for an interesting light show
(Amusement Potential: 1-5 minutes)
See a variety of blobs, stars and flashes. Try to make out shapes and see if your subconscious is trying to send you a message (perhaps that funny shape is saying, 'send all your money to pluto?)
...this is sama dengan org gila..hahahah~~

See how long you can hold a note
(Amusement Potential: 4-20 minutes)
Not that much fun, but it sure passes the time. Play with a friend, or try to beat your own personal best. Inhale deeply and then try and make a noise for as long as you can. Earn extra points for making your partner laugh or ending on an amusing note.'s funny!..............

Try to not think about penguins
(Amusement Potential: 1-5 minutes)
This is especially hard, because by trying too much, you remember what you were trying to avoid thinking of. If you try too little, you end up thinking about penguins anyway.
.....what if i think about little penguin?hee........

Use your secret mind power
(Amusement Potential: 5-10 minutes)
Pick a passing by and try to use your mind power to command them do something, like drop their bag or knock into someone. The law of averages dictates that sooner or later one of your mind commands will come true, so you can convince yourself that you really have super human powers and waste even more time trying them out.
...............i'm a psychic babe! hahaha...........

Pretend you're a robot
(Amusement Potential: 1-3 minutes)
Walk down the street with mechanical movements, adding 'zzzzzt' sounds with each motion. Pretending to have a motor broken in, say, your left hand can add at least 30 seconds more entertainment. this one!...........

Scratch yourself
(Amusement Potential: 1-3 minutes)
Go ahead, scratch yourself now. Even if nothing itches, go ahead. Doesn't that feel pretty good?
.....grrrrrrrr....i prefer this..hahaha..............

Rate passers by
(Amusement Potential: 10-15 minutes)
Secretly award passers by marks out of ten as you go along, offering (unsaid) expert criticism over their clothing, hairstyle and footwear choices.
.........what if there's no people?....................

Repeat the same word over and over until it loses its meaning
(Amusement Potential: 1-3 minutes)
Pick a random word out of a magazine and say it aloud to yourself until it becomes a meaningless set of noises.
................ini lucu..............

Pinch yourself

(Amusement Potential: 1-3 minutes)
What is pain? Why is it unpleasant? There's nothing physical about it - it's all in your mind. Plus, after pinching yourself for awhile, boredom will seem nice next to being in pain.
...........................this will just hurt u peeps!.............

Try to swallow your tongue
(Amusement Potential: 1-2 minutes)
There's not much to say about this one. It is possible, but really stupid. to swallow it?any idea?haha.........

Pretend to be a car
(Amusement Potential: 5-10 minutes)
Make appropriate revving noises in your head as you walk along and add a racing commentary as you pass strangers in the street. Use blinking eyes as indicators for extra authenticity.

Make Star Trek door noises
(Amusement Potential: 1-2 minutes)
Stand by an electric door to a bank or something and make that silly "Scccccccchwop" sound heard whenever people popped on to the bridge to hang with Captain Kirk.
...................xda keja tol......................

Look at something for awhile, shut eyes, study after image
(Amusement Potential: 2-5 minutes)
Another great time waster. It takes about 30 seconds of staring to create an after image, and the image is then viewable for about the same length of time. Fun to combine this one with pushing on your eyes.
..................better i watch spongebob rather than do this...hek3..........

Get yourself as nauseated as possible
(Amusement Potential: 5-10 minutes)
Best achieved by looking straight up and spinning around. Try to be so dizzy you can't even stand up. This is also entertaining due to the "makes boredom seem a lot better" effect (see "Hurt Yourself").

Invent a weird twitch
(Amusement Potential: 5-10 minutes)
Adopt a bizarre twitch (e.g. flicking your head irregularly, twitching with eye or busting out sporadic cough noises) and try it out when you go shopping.

Make a low buzzing noise

(Amusement Potential: 15-30 minutes)
Hours of fun in libraries! Keeping a totally straight face and looking nonchalant, make a low pitch humming/buzzing noise and see who reacts.
................i want to do it in my room...heheh................

so peeps?which one u rather choose?
shall we play the scratch thingy?


Thursday, December 23, 2010

Siapa yang CANTIK?

....cantik kan?.................
Kalau di Bollywood mungkin kata mereka, Aishwarya Rai yang tercantik, atau di Hollywood, Paris Hilton adalah cantik pada pandangan mereka dan mungkin juga di Malaysia, Fasha Sandha yang tercantik.

Siapa agaknya yang dapat memberi definisi dan ciri-ciri tepat tentang apa yang dikatakan sebagai 'cantik'?

Cantik adalah sesuatu yang sangat subjektif. Setiap orang mempunyai definisi kecantikan masing-masing.

Mungkin bagi saya, cantik adalah begitu dan begini, tapi bagi anda, lain pula.

Tiada siapa dapat memberi definisi tepat tentang cantik.

Mata lah yang akan mendefinisi cantik. Namun kini, pada pendapat saya, barat sudah pun mempengaruhi definisi cantik pada dunia dan hampir seluruh dunia memakai definisi cantik barat.

Kadang kala, cantik juga didefinisi mengikut tempat, kaum dan budaya.

Kalau di barat sekarang, the thinner the better, tapi berbeza pula di Mauritania, Africa, the bigger the better.

Orang di barat berperang dengan aneroksia dan bulimia akibat mahu kurus, sebaliknya di Mauritania, wanita mengamalkan 'makan paksa' sejak berumur 5-6 tahun untuk gemuk, agar menjadi cantik dan mudah mendapat jodoh.

Sungguh berbeza kan? Definisi kecantikan yang sungguh berbeza.

Ataupun, ada juga yang sanggup melakukan pelbagai cara yang pada pandangan kita pelik dan tidak masuk akal tetapi pada mereka, itulah cantik!

Satu kaum di Thailand menganggap leher panjang itu cantik, lantas sejak dari umur 5 tahun lagi, mereka sudah dipakaikan gelang logam di leher agar leher mereka akan menjadi semakin panjang dan panjang dan panjang justeru mereka cantik dan mudah mendapat jodoh.

Di Sarawak pula, suku kaum Oran Ulu menganggap telinga panjang itu sangat cantik pada mata mereka, lagi panjang, lagi cantiklah seseorang wanita itu pada pandangan mereka.

Tapi kini, generasi muda sudah tidak lagi mengamalkan amalan ini. (Mungkin sudah terikut-ikut definisi cantik barat..hmmm)

Perlukah jadi cantik?

Di Mexico, kaum wanita menghabiskan separuh dari gaji mereka untuk kecantikan seperti ke salun, malahan ada juga pakej bayar secara ansuran untuk pembedahan plastik.

Atau di Iran, pembedahan hidung sangat popular di sana.

Wanita Iran sanggup berkorban wang ringgit demi mendapatkan hidung yang diidam-idamkan lantaran kata mereka, hidung mereka besar.

Tetapi saya tertanya-tanya juga, bukankah mereka Islam dan Islam melarang pembedahan plastik untuk tujuan kecantikan? Wallahualam.

Bayangkan betapa wanita-wanita ini mahu kelihatan cantik.

Betapa pentingnya menjadi cantik pada seorang wanita itu.

Macam-macam sanggup dikorbankan, wang ringgit, masa, kesakitan yang perlu ditanggung demi cantik, bahkan, hukum agama pun sanggup dilanggar demi cantik.

Tidak kisahlah perbuatan mereka dilarang agama, janji mereka kelihatan cantik. Plastic surgery, Botox, liposuction, gastric bypass sekarang bermain di sekitar hidup wanita demi cantik.

Walaupun mereka sedar akan kesan sampingan perbuatan ini, semua itu ditolak tepi, demi CANTIK.

Innallah jamil, wa yuhibbu jamal: Allah itu cantik dan sukakan kecantikan.

Kata mereka, apabila diri terasa cantik, barulah mereka ada keyakinan diri.

Saya juga bersetuju dengan ini, tetapi bukanlah sampai sanggup berkorban segalanya demi cantik.

Allah suka akan kecantikan, tetapi bukan lah sehingga mengubah ciptaanNya.

Tambahan lagi, mereka yang ekstrem mahu kelihatan cantik ini, bukanlah mahu kelihatan cantik di mata Allah, tapi di mata manusia. Semuanya dilakukan agar kelihatan cantik pada manusia dan agar mendapat tempat di hati manusia.

Dulu sewaktu kecil, saya juga suka kelihatan cantik.

Kalau baju pink, maka seluruh badan perlu pink termasuklah sepit dan pengikat rambut. Tapi kini, saya bukan perempuan yang obses cantik, kerana pada saya, cantik bukan sekadar di wajah, tapi cantik itu dari akhlak dan keimanannya kepada Pencipta.

Cantik akan pudar walau cuba dipertahankan, tapi akhlak itu hiasan yang kekal pada diri seorang wanita.

Wanita yang cantik akhlaknya, maka cantiklah luarannya.

Tiada guna mempunyai wajah seindah bidadari kerana satu hari nanti, kita cuma akan menjadi tengkorak yang menakutkan.

Bukanlah tidak perlu menjadi cantik dan perlu mejadi buruk sedangkan Allah menyukai kecantikan, tetapi, biarlah cantik itu kerana Allah, dan definisi cantik itu juga perlu sesuai dengan Islam.

Janganlah sanggup melanggar larangan agama demi kelihatan cantik.

Perbaikilah akhlak diri sekaligus, anda akan kelihatan cantik pada pandangan Allah dan pandangan manusia.

Bersyukurlah dan berpuas hati lah dengan kurniaan Allah kepada kita, dan gunakan ia sebaik-baiknya hanya keranaNya.

Tiada yang lebih indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh solehah, tiada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambaNya yang soleh solehah.

~taken from iluvIslam~

p/s: sekadar berkongsi ^^

Tuesday, December 21, 2010

Cinta buat dirinya...

Salam everyone..
selamat berhari selasa...

what's your 1st impression after looking at the picture above?

yeaahh..entry ini ditulis utk insan yg kita semua cintai...MAMA..IBU..UMMI..MAK..
di keheningan subuh ne...tetiba teringat pesan pacik umar aritu...

"Mak ne lain skit dr bapa..doa mak ne kabul tau...susah cmna pon nnt da kerja..jn lupa bgi mak kongsi rezeki tuh..rm5 pon jadila..mak ne yg lahirkn kita..yg kandung kita 9 bulan"

ne membuatkn miss sheila cute dpat ilham nk wat entry psal mama~~~yehaaa ^^
bak kata lagu justin biebe versi melayu...
ummmi ummi ummi ohhhh...
ummi ummi ummi ohhh...
ada juga panggil mama...

some called them..MAMA, UMMI, MAK..n ada jgk pnggil IBU..apa2 pun panggilan...dia ialah org yg sgt penting utk setiap yg bgelar ANAK..

Jasa ibu cukup besar dalam hidup kita, semoga kita menghargainya dan membalasnya jika berkesempatan...insyaAllah...

susah sgt kew nk jaga seorang ibu?susah sgt kew nk jaga hati seorang ibu?susah sangat kew nk gembirakan seorg ibu?susah ssangat kew nk bagi ibu bahagia?
kalo bf/gf...jaga smpai xleh luka skit pon...xbgi hati merajok pon...xbgi jatuh air mata walau siput sedut jew...hati mak xnk jaga...bkn susah pon..bkn nk kna naik gunung everest...bkn nk kna renang kt laut merah tuh..hrap2 dijauhkan dr bnda2 cmne..heee~~

dear kawan2 yg disayangi..jom kita doa ramai2...semoga kita selalu dan akan terus mengasihi dn menyayangi insan yg tercinta ini...ibu kita kat dunia ne sorg je..xde tukar ganti..xleh beli spare part kt kedai kn..jadi..kawan2 yg disayangi..hargaila ibu kita selagi diberi peluang...

Ingatlah selagi Ibu masih hidup, kasihi dan sayangilah Ibu. Dan jika Ibu sudah meninggal dunia, ingatlah jasa ibu, doakan kesejahteraan ibu. Siapalah kita tanpa jasa dan pengorbanannya.
Sekiranya kita masih punyai ibu dalam menjalani hidup ini, hargailah ibu, jaga hati ibu dan hadiahkanlah keperibadian yang baik untuk ibu, agar ibu puas dengan apa yang ibu korbankan, agar ibu bangga kerana punyai anak soleh/solehah yang akan mendoakan ibu di akhirat kelak...

ini mama saya & nenek saya...yehaaa~~


Friday, December 3, 2010


motif pic di atas...suka suki..hehe...
sbb utama: dia agak cute..seperti....saya!..hak2~~lalalala~~

Put your music library on shuffle. For each question, press the next button to get your answer. You must write that song title as the answer to the question, no matter how silly it sounds! Most of the time they seem to work though, strangely enough. Ok, go! When you're done, tag 20 people in this note, and make sure to tag the person who sent you this. The answer to #20 is the Title of your notes.

1.If someone says, “Is this okay?” you say
watcha say - jason derulo

2. How would u describe yourself
best day of your life - kellie pickler

3. What do you like in a girl?
nobody - wonder girls

4. How do you feel today?
lean on me - glee cast

5. What is your life’s purpose?
bubbly- colbie caillat

6. What's your motto?
airplanes - bob & hayley williams

7. What do your friends think of you?
cukup indah - alif satar >hahahahah<

8. What do you think of your parents?
baby baby - big bang

9. What do you think about very often?
t shirt - shontelle

10. What is 2 + 2?
cold as you - taylor swift

11. What do you think of your best friend(s)?
Ah - After school

12. What do you think of the person you like?
twinkle twinkle little star - children song...>it's in my playlist!<..hehehe

13. What is your life story?
1,2,3,4 - plain white t's

14. What do you want to be when you grow up?
waka waka - shakira

15. What do you think of when you see the person you like?
forever & always - taylor swift

16. What will you dance to at your wedding?
breathe - colbie caillat ft taylor swift

17. What will they play at your funeral?
sorry sorry - superjunior

18. What is your biggest fear?
just dabce - lady gaga ft colby o donis

19. What is your biggest secret?
you and me - bunkface

20. What will you post this as?
speak now - taylor swift

anda baca?? anda telah di tag...hehehe~~

with love, SHEILA

tidak ber"TITLE"

haiyo maaa...cik sheena tag sy lagi..teeehee~~di kala diriku tension mengulangkaji wacana & 3p..aku mereleasekn tension dengan berblogging...hahaha~~

1. Nama Blog dan kenapa pilih nama tu?
It's a StorY!'s a story! hahahah~~everything is our let's

2.Nama URL blog dan mana dtg idea tuh? saya bah tuh..hehehe~~

3. Method penulisan blog anda.
ekut suka usus saya...hehe...janji rock ma..lalala~~

4.Perasaan anda bila tgk blog orang lawa dan menarik tapi tgk blog sendiri tak lawa pun. *Rendah Diri sikit.
aq rasa blog aq lawa je..nghahahahaah~~>bongkak sikit<..evil laugh!!

5. Bila wujudnya blog anda ini?
bila aku sudah tiada...heeee~~sejak matrix g..araound 2009 la gitu..but lama xupdate..kt upsi baru semangat skit..teeeheeee

6. Sapa orang yang pertama jadi follower anda.
lupa plak beta...sepa ya?faz kot..=)

7. Sila tag 5 orang dan bagitahu mereka.
1. anieq..>sory best fwen<..hahah...
2. faz d sexy bibir..hehe
3. dayah
4. cik lot~
5. qelle

okeyh...enough..yehaaa~~papai semua~~

....ini norsheila julmohamad yang post.....

Thursday, December 2, 2010

tips wacana n 3p...sile2~~

gotchaaaa!! ala2...hitz fm..heee~~anda ditipu..sila baca sampai bawah okeyh..heee..time kasih singgah~~

motif gambar : org cute yg tag sy...hehehe..>bangga c shenn, aw aw~~~

okeyh...i've been tagged by someone...>malasnya jawap<...haha..nway..thanks kakak shenn 3 da tagging...time kaseh igt kt cik cute ne..heee...agak keperasanan di situ...weee~~jadi?mari menjawab..lalalala~~

1. Benda yg paling penting dalam hidup korang.
♥ benda?cemana tuh?heee..benda-bendi la paling penting..heeee~~

2. Benda terakhir korang beli guna duit korang sendiri.
♥ xpena ada duit sndri..dapat bekalan dari org2 tchenta jak..haha

3. Dimana tempat korang ingin melangsungkan perkahwinan dan tema korang nanti.
♥ mcm xpena plak tpikir lagi..kalo wat tema cartoon ok gak kn?nnt dptla aq jumpa spongebob..ben 10..teletubbies..barbie...fuyooooo...

4. Adakah korang sedang bercinta sekarang?
♥ bercinta?cinta?cinta?lalalala~~of in love with Allah..para lovely pemly..mama sy..daddy sy..abang2 sy yg nsem..kakak sy yg chantek >sila jgn kembang<..n adik2 sy yg love ngan smua kawan2 sy..with tesl..with....everyone..most in love with biskut in love with ME~~

5.Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
♥ seumur hidup....>mcm bukan sheila jak jwab ne..haha<

6. Dimana korang selalu jumpa kekasih korang.
♥ di......di...di dlm istana...heeeee

7. Novel/Majalah/Buku terakhir korang beli?
♥ a nk list.bleh?xbleh pon aq maw jgk..haha
3 novels..
1. a book of tomorrow - cecelia ahern
2. to kill a mockingbird - harper lee
3. secret garden
2 plays
1. death of salesman
2. pygmalion

heee....sila pening utk baca benda2 ne..hehehe

8. Apakah nama penuh korang.
♥ Norsheila Julmohamad...sila igt nama org cute ne..sekian..time kaseh

9.Antara mak dan ayah,mana korang lebih mesra?
♥ balance...heee~~ sy syg my mama n dad!..heheh

10. Adakah korang baju korang sendiri.
♥ aaaa...yala tuh..betul la..>pdhal xpham soalan
11. Dimana tempat yang korang betul-betul nak pergi.
♥ mcm byk plak..hehe. ..utk nk blek sabah..utk jgka masa pnjg..i would say KOREA...heheh..

12. Pilih salah satu: Peluk atau cium.
♥ bleh ka aq pilih gigit?eh xda plak dlm jwapan..hehe~~i would say...i love kissing cute baby..huwaa...sgt geram okeyh...n i love people hugging me..lalala...btw..girls only ya..heee~~

13. Beritahu 3 benda tentang orang yang tagged korang?
♥ can i skipp this question?hahaha~~okeyh..seriously...1. she is my friend!..hahah~2. she is from me...heheh 3. she is...sheena sarmie bt isah..hahahah~sudah~~best kn jwapan ku?lalala~~~

14. 5 Benda yang korang sangat sayang dalam hidup korang?
♥ semua benda sy syg..heheh..kalo paling tuh..
1. my lappy..>eventhough dia berhabuk slalu,hahah
2. my sony ericsson hp..w580i....sudah rosak..sekian..tpi sy syg awak tau..haha~~
my dad bought 4 me as a gift..>bjaya masok matrix..hehe<
3. my wedges....sgt suka okeyh..hehehe
4. gelas besar tuh..>org2 d rumah jak tau.. 5. my novels...

15.5 lagu yang korang suka dan selalu dengar.
♥ haiyo mah..mstikah lima>hahaha
1. just the way u are - bruno in love with tis!!!
2. endless love - glee cast...very the touching..heee
3. speak now - taylor swift...lagu ini comel!
4. hey stephen - taylor swift...sgt2 best...hehehe
5. aishiteru ->padahal jiwang<..lalala

16. Bilakah tarikh lahir korang and kat mana korang sambut tahun lepas?
♥ 8 dec 1990..sila ingat..xlama lagi..eheh~~taun lepas..sambut d bro beli kfc smbil melayan AF..menuju puncak!...hahaha~

17. 5 blogger yang korang nak tagged
* my best fwen ANIEQ
* awen chantek!
* mira senget
* wani d choco girl!
* kakak eppa yg gojes~~~

18. Cerita sedikit pasal blogger pertama yang korang tagged.
♥ anieq...nama full dia hariani harris..known as KAWAN BAEK sy..heheh~~sy syg dia..n syg dia..hahah~~ko pon syg aq kn?hak3..mcm sot plak~~heheh~~kwan dr skola rendah..drjah 1-6..byk rahsia budak2 lucu sm dy ne...tpisah jauh dr f 1- f 5...sobs3...jumpa kembali d matrix...dalam mentor mentee yg sama..tgk ada jodoh kn?heee~~
p/s: anieq..maw adiah,,hahaha

adoila..abes da soalan?napa sikit sangat??>SACASTIC<...LALALA..okeyh..papai blogger2 yg cute..

with love..norsheila julmohama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...