Thursday, July 28, 2011

Contest : Menyingkap Pengorbanan Mak dan Abah

Salam & Hey Dunia...
cik sherah ade anjurkan contest yg sangat2 myentuh jantung..=(
Contest Menyingkap Pengorbanan Mak dan Abah

nak join KLIK SINI

sy tdetik seketika pasal pengorbanan mak ayah..xbermaksud sy xigt..cuma kadang-kadang..kita rasa selesa dgn keadaan skang...lupa pasal dlu da..skang, just take a minute to reflect back our past memories..

so, jom dengar kisah dongeng si pemilik belog =)

Semua orang yang bergelar anak mesti ade mak ayah..tanpa mak ayah sapelah kita kn? InsyaAllah satu ari nanti kita pon akan jadi mak ayah kpd anak-anak kita. Namun, si anak yang telah dibesarkan dgn sempurna & mdapat didikan yang cukup..pena tak kita amik masa seminit memikirkan kesusahan & liku-liku mak ayah dulu sewaktu membesarkan kita? mungkin ada yang sememangnya sentiasa ingat..Alhamdulillah..namun yg xtau erti bersyukur cmne lak?

Terlebih dahulu, izinkan si pemilik belog mengucapkan syukur dan Alhamdulillah...mekaseh ya Allah sbb mengurniakan mak ayah yg baik kpd kami semua...

mereka lah V.I.P idup si pemilik belog

Si pemilik belog a.k.a Sheila a.k.a Saya.....merupakan anak ke-5 daripada 7 org adik-beradik sy yg cute (plis jgn muntah)..kami merupakan anak kpd mak ayah kami ( sudah semestinya ...hehehe) ...nak tukar panggilan jap...mama & beliau..mama sbb si pemilik belog pnggil mama...and my dad, beliau sebab kat Sabah pnggil cmtuh bila kata ganti diri ke-3
(okeyh..saya da stat merepek..abaikan.sekian~)

Beliau skang da bersara..dlu beliau sy keje kat TM..mama lak xkeje..keje kat umah..full-time housewife omputih cakap..=p
nak dijadikan cerita..si pemilik belog & keluarga bukanlah tergolong dalam keluarga yang berada atau mewah..bukan juga yang susah...di tengah-tengah..Alhamdulillah utk rezeki yang dikurniakan Allah..

PENGORBANAN MEREKA YG BERGELAR MAK & AYAH...
banyak...terlalu banyak..xmampu nak listkn sume...xmampu terbalas utk seumur idup ne..pengorbanan terbesar beliau & mama utk saya..sudah semestinya membesarkan saya, mendidik saya, menjaga saya & memenuhi keperluan saya sehingga jadi besar cam skang...sungguh besar pengorbanan ne kan?

nak kongsi sikit cite zaman purba si pemilik belog (diceritakan live oleh mama tadi =p)..sewaktu baby dulu..baby yg sgt cute..lalala~si pemilik belog telah dapat suntikan yg salah dari klinik...suntikan ne bkn memain punya...suntikan yg leh watkan seorang baby cute xdpt diselamatkan...disebabkan naluri seorang ibu..malam si pemilik belog demam disebabkan sakit tuh...mama nekad bawa saya jumpa doctor..

"nasib baik puan datang awal..kalo lewat seminit je tadi...nauzubillah baby ne dah xde"

nak nanges dgr cite ne tadi..huwaaaa...kuatnya naluri seorang ibu..terima kasih Allah..terima kasih sebab bagi peluang untuk saya lihat mukabumi ne ag...terima kasih mama..terima kasih sebab selamatkan diri ini..sobs3

beliau....terlalu besar pengorbanannya..saban ari mencari nafkah..saban malam mencari rezeki..sememangnya membesarkan 7 orang anak bukan tugas yg mudah kan? walaupun diri ini xde pengalaman ag..hehehe~

MEREKA BERJASA...
jasa mama & beliau mmg xmampu sy balas smpai bila2..mmg xkn pena abis utk sy balas...jasa yg sampai bila2 kita akan kenang...yg akan kita bawa sampai akhir nyawa kita...mama & beliau pena cakap dulu...

mereka xnk balasan pe2..melainkan kami adik-beradik jadi orang yg berjaya, taat ngan orang tua & Allah

mne2 mak ayah pon xnak balasan dari anak masing2 kan..bagi diri si pemilik belog...xbanyak yg mampu dilakukannya...namun, sy berpuas ati untuk apa yg sy lakukan setakat ne..mama & beliau Alhamdulillah gembira...saya xmampu bagi kemewahan sebab sy xkeja ag..sy study ag..ngan cara ne la..sy balas jasa mama & beliau...sy study sungguh2..dapat keputusan yg cemerlang...wat mereka hepy ngan result sy

Alhamdulillah...usaha sy study berbaloi atas berkat dari-Nya..saya hadiahi mama & beliau result yg cemerlang sepanjang study ne..moga dipermudahkan olehNya sampai tamat study nanti..insyaAllah...mama & beliau selalu cakap...
"USAHA,DOA & TAWAKAL"

namun kadang-kadang..seorang anak tetap seorang anak kan..kita xlepas dari kesilapan & kealpaan..saya bukanlah manusia yg sempurna..bukan juga anak yg cukup baik untuk mereka..tapi Alhamdulillah..Allah sentiasa ingatkn sy untuk sentiasa taat padaNya & kedua orang tua saya..

dear mama & beliau saya..
terima kasih untuk segalanya...saya mintak maaf banyak2 andai xmampu lagi untuk menjadi anak yg cukup baik...maafkan saya kadang2 silap dalam kehidupan...doakan saya sentiasa jadi anak yg taat pada kedua org tua sy...doakan sy berjaya dunia akhirat

doa saya hanya untuk mama & daddy yg tsayang..I LOVE BOTH OF U !

"Ya Allah Ya Tuhanku! Ampunilah aku, ibu bapakku dan kasihilah mereka keduanya, sebagaimana mereka berdua telah mendidik aku waktu kecil"
till then, see ya peeps!
dear kamu, kamu & kamu yang baca...jom lah wat contest ne...amek masa beberapa minit ingat pengorbanan mak ayah kite. sekian~

p/s: =.=










AWAK YG CUTE, SILA LAH LIKE =)

6 Orang Cute Makan Karipap:

Far8 budak baik said...

siela..cara kau tulis membuat kan..
aku terpikat lahhhh hahahahahaha
wehhh byk gile kau membebel..
ditulis dgn penuh perasaan lahhh..
pehhh..naluri emak tu kn..
mmg lahh..sedih kot..tahu2 je..demam ape smpi gitu..huh..
tapi kau mmg comel lah..
tapi comel lagi aku..hahaha

Miss SheiLa said...

aku da terpikat dulu ngan ko..
cmne tuh?
HAHAHAH~
weyh seyes sedey kot wat entri ne..
tapi part comel ko puji tuh
memang aku xdpt tido la malam ne
hahahah~

sherah said...

welcome...n thanks kembali sebb sudi join...and gud luck ^^

Miss SheiLa said...

sherah: mekaseh dtg tgk..=)

iena said...

a ah... jasa mak ayah tak kan t'bls walau dgn segunung emas sekali pun.. saya pun 7 beradik jgk..tp sy anak sulung..hihi... :)

Miss SheiLa said...

iena: whoaaaaa....msti independent ne kan? sme ngan abg kite yg 1st..heheheh~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...