Sunday, August 7, 2011

Kalo cantik leh mintak puji ea?

Salam & Hey Dunia..
MINTAK PUJI TOL!
paham x pe maksud mintak puji? ade 2 maksud berbeza kat cni kn..meh teacher nak explain jap..memandangkan aku study kt semenanjung (UPSI) ,,,bile aku cakap mintak puji, laen je kawan2 aku paham maksud die..

menurut org semenanjung : mintak puji - orang yang meminta pujian

TAPI!!!! kalo kat Sabah..maksud yang sangat berbeza =p

menurut org sabah : mintak puji - berlagak xingat dunia..HAHAHA~

so dalam entri ne...sila paham2kan maksud MINTAK PUJI tuh dari konteks org Sabah..hahaha~

*anda nsem macam ne x? hehehe*


seyes.sangat2 tensen ngan orang yg mintak puji ne,cam nak bom pon ade.agak2 la derrrr...ko cantik, ko nsem, ko cute, ko cun, ko macho...sume tuh milik ko kew? agak2 ar..
semua tuh milik Allah tau?
kalo da tau..yang ko dok mintak puji tuh awat? ingat org suka ea?

semua ne pinjaman Allah je kat kite kn? jgnla mintak puji sgt oiii
YES!
sume sedia maklum anda cute, cun, lawa, chantek, macho, nsem~ tapi jgn dok mintak puji leh?
xyahla nk gitau 1 dunia..YE! AKU CANTIK!
bayangkan Allah tarik sume tuh dalam sekelip mata?
nauzubillah~
tapi memang tuh hak Allah kn?


*aku nak mintak puji leh? katanyeeee*



ade orang cakap cmne:

"eh xkisahlah dia nak mintak puji sekalipown, die lawa kot"

perghhh! ayat terbaek abad ini ~ clap clap clap~
bukan nk ingatkn tuk bersyukur..ish2~

abes kalo owg xlawa, xcun, xmacho sume tuh,..xleh mintak puji ea? AHAHAHA~ gile soalan aku ne kan?~
tah la..watever it is..sume tuh persepsi masing2 kan?
nak mintak puji ke hape..ekut suka la =)

kita sume ne sme je...sume lawa..sume chantek..sume cun..sume cute..sume macho..sume nsem..sebab pe?
KITA SEMUA MAKHLUK ALLAH
yang diciptakan sebaik-baik umat



Untuk mengatakan kita xlawa, kite xcantik, kite xcun sume tuh..bukan hak kita..bukan hak kita untuk menilai hasil kerja Yang Maha Besar~

pe pown...yg penting kite sentiasa kne ingat untuk
BERSYUKUR PADA ALLAH UNTUK KURNIAAN-NYA ITU


p/s: saya xlawa.xleh nak mintak puji! hahah.bye~


nak dengar lagu MINTAK PUJI versi SABAH?


AWAK YG CUTE, SILA LAH LIKE =)

11 Orang Cute Makan Karipap:

Anonymous said...

ade dua mksud lak ye..huhu..

Miss SheiLa said...

aah..hehheh~

Nyamuk Terbang said...

penang ckp mntk puji tue mcm nak org sanjung dia
nak org puji2 dia lbeyh2
kira mcm dia bgus la

Miss SheiLa said...

nyamuk: hahaha~tulah..kawan aku pon xpahm bile aku dok ckp mintak puji..
xsesuai ngan ayat ..lalalala~

virgo19 said...

haha ada jua kwn ku ckp "ingt dia cntk ka mau minta puji??"...persepsi org mmg bbeza ada yg fikir ayt tu mcm org lawa blh dtrima if minta puji...ada yg fikir yg ayt tu mcm org x lawa nda sedar dri x lawa...

apa2 pun...sy x lawa x blh minta puji...i like...:D

Miss SheiLa said...

hahaha.kan?

adedeh~apa bleh wat xlawa ne..xleh mintak puji =p

kaizen said...

puji kpd yg mencipta baru betol..

latest entry Andai dia Jodohku & Bila Perempuan KENCING BERDIRI

My Name is Mar said...

Ho-ho-ho..
Wa takkan suruh orang puji..
Sebab wa akan PERASAN sendiri..
HUhuhu...

Miss SheiLa said...

kaizen: tol3..setuju =)


my name is mar: yg tuh xpe..=)

Far8 budak baik said...

iyaa bhaaa..minta puji betul kau kn?
hahahahaha..tu ar tu ar..
mmg lain..tapi mcm keadaan leh guan jugak kn..ok aku sabah celup..
hak3

Miss SheiLa said...

ko ckp aku mintak puji?
konteks semenanjung o sabah?
aku nak merajok ne..k bye~hehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...